NEDERLANDS    FRANCAIS     LOGIN
 
 
Home SITEMAP

INFORMATIEAANVRAAG / CONTACTEER ONS

 


OPLEIDINGEN


SALES

Afspraken maken via de telefoon

Beter luisteren om beter te verkopen

Commerciële doeltreffendheid : verkoopstechnieken (de basics)

Commerciële en onderhandelingstechnieken : voor gevorderden

De consumentenpsychologie

De overtuigingssleutels

Efficiënt communiceren voor commerciële bedienden

Hoe de medewerkers op verkooppunten te ondersteunen

Hoe uw communicatieplan opstellen

Marketing in het digitale tijdperk

Marketing voor non-marketeers

Ontwikkel uw verkoopruimte

Professionaliseer uw netwerk

Profileer uw prospects via BANK™

Social Selling

Succesvolle prospectie

Uw verkoopteams motiveren, een « must » !

Verkoop in de winkel

Verkoop op beurzen (stand)


PEOPLE MANAGEMENT

Absenteïsme

Budgetbeheer voor manager

Burn-out preventie en re-integratie, de rol van de manager

Change Management

Charisma en leadership

Crisis management

De attitude van coach in mijn leven als manager

De kooponderhandeling

De Nieuwe Manager

Digitale detox voor managers

Een moeilijke boodschap overbrengen

Ego management

Feedback, een management tool

Generatiemanagement

Groepssynergieën creeren

Het (her)definiëren van rollen in uw organisatie

Human Resource Management - de basis

Hybride management

Innoveren met Design Thinking

Leidinggeven op afstand

Management verantwoordelijkheid met betrekking tot veiligheidszaken

Manipulatie ontkrachten

Medewerkers motiveren

Motiveer uw medewerkers om terug te keren naar kantoor

Onderhandelingstechnieken voor managers

Ondersteun uw medewerkers na een lange afwezigheid

Ontwikkel uw leidinggevende vaardigheden

Outboarding - behoud de kennis binnen uw bedrijf

Planning management

Problemen analyseren en oplossen op een creatieve manier

Project management

Psychologie van de aankoper

Situationeel Leiderschap

Strategisch management

Succesvolle evaluatiegesprekken

Succesvolle onboarding van uw medewerkers

Systemische analyse ten dienste van het management

Team management

Transactionele analyse voor managers

Uw creatieve leiderschap ontwikkelen

Uw medewerkers inspireren

Vergadermoeheid voorkomen

Voorselecties maken

Workshop : Absenteïsme terugkeergesprekken houden


COMMUNICATIE

Analyse van een balans

Assertiviteit - hoe voor uzelf opkomen

Basics van de communicatie

Begeleiding: “Peter – Meter”

Beïnvloeden en overtuigen

Beter communiceren dankzij NLP

Conflictbeheer en hoe het op tijd stoppen

De waarde van je werk laten (er)kennen

Een professionele e-mail schrijven

Efficiënt corresponderen

Efficiënte vergaderingstechnieken

Empathie en actief luisteren

Faciliteer hybride vergaderingen

Interdepartementale communicatie

Intergenerationele communicatie

Klachtenbehandeling

Klantgerichtheid

Kunnen loslaten en afstand nemen

MBTI - Myers Briggs Type Indicator

Non-verbale communicatie

Omgaan met agressief gedrag

Ontwikkel uw relationele intelligentie

Op een constructieve wijze confronteren

Professioneel telefonisch onthaal

Samenwerken in Open Space

Spreken in het openbaar en presentatietechnieken

Teamcohesie

Vertrouwensrelatie opbouwen

Visual presentation (only in UK)

Visual thinking for meeting (only in UK)

Wees de ambassadeur van uw bedrijf


PERSONAL DEVELOPMENT

Beheer je angst

Clean Desk

Emotionele intelligentie

Enneagram

Goed voorbereiden en slagen in je evaluatiegesprek

Hartcoherentie: een hulpmiddel voor stressmanagement

Het Nieuwe Werken : NWoW

Je hersenen optimaliseren

Lach je stress en angst uit

Online samenwerken

Ontwikkel je flexibiliteit

Stressbeheer en zelfbeheersing

Telewerken 3.0

Time & Priority Management

Welzijn vinden door de Adaptative Intelligentie

Werken in open space

Workshop : Time Management

Zelf-coaching

Zelfhypnose ten dienste van de medewerkers

Zelfvertrouwen



 
Klantgerichtheid

Een bedrijf bestaat enkel met en door zijn klanten. Het is dus uitermate belangrijk om de huidige en toekomstige noden van de klant te begrijpen, te voldoen aan zijn eisen en pro-actief aan zijn verwachtingen tegemoet te komen.

Hoe kan u een competitief voorstel op de markt brengen, de klantgerichtheid van uw team bevorderen en duurzame relaties met uw klant opbouwen : Het inlossen van zijn verwachtingen en behoeftes ?



Duur

1 dag(en)

Doelgroep

Alle medewerkers binnen het bedrijf die in direct contact komen met klanten; medewerkers van de klantendienst en de klachtenbehandeling, commerciële medewerkers…



Doelstellingen

De uitdagingen van ‘Klantgerichtheid’ verstaan teneinde zich aan te passen en een klantgerichte instelling te bewerkstelligen.

Herkennen van de belangrijke magische momenten bij de klant

Zowel de interne als externe klant tevreden stellen

Opwaarderen van uw merk en uw mogelijkheden

Een klantgerichte houding en cultuur binnen uw bedrijf bewerkstelligen

Uw luistervaardigheid en uw klantgerichte houding ontwikkelen

Het efficiënt behandelen van moeilijke situaties en klachten

Begeleiden van uw dienst en uw team richting de klant



Programma

Wij stellen 5 modules voor :

 

 

Inleiding :

 

• Kaderen van de cursus en de inzet

• Definiëren van ‘Klantgerichtheid’ : de voordelen van klanttevredenheid aanduiden :

Het delen van ervaringen en wat ik, en wij,  hierbij winnen

• Hoe kunnen we ‘emotionele intelligentie’ inzetten ten voordele van de klantgerichtheid

• Workshop

Module 1 : Opbouwen van de fundamenten van een “klantgerichte” cultuur

 

• Vertrekkende van het standpunt : « Enkel wanneer mijn interne klant tevreden is, kan ik aan de behoeften van mijn externe klant tegemoet komen »: definiëren, delen van het concept ‘kwaliteit van de dientsverlening’, zowel met interne als externe klanten

• De begrippen interne klant/leverancier

• Interactie : wederzijdse contacten en verwachtingen

 

Module 2 : De fundamentele behoeften van de klant verduidelijken

 

• De algemene verwachtingen van de klant vaststellen en de eventuele tekortkomingen, die aan de basis van de ontevredenheid van de klant zouden kunnen liggen, opsporen (casestudy)

• Het weten overbrengen van de noden en verwachtingen van de klant naar de collega’s : communicatie oefeningen

 

Module 3 : De fundamenten van ‘Klantgerichtheid’ toepassen

 

• Verwerven van technieken om aan de specifieke vraag van elke klant te voldoen :

Het in praktijk brengen van « wie doet wat ».

• Ontwikkelen van een gezamelijke “klantgerichte” aanpak 

• Zeg dit, doe dat, zeg dit niet, doe dat niet, de fases van het gesprek, het luisteren, mate van klanttevredenheid onderzoeken

• Oefeningen of casestudy

 

Module 4 : Het interne communicatieproces verbeteren

 

• Hoe kan men een voobeeldgedrag in zijn relatie met de klant bewerkstelligen

• Toon empathie

• Ontsluiten van de interdepartementale communicatie en flexibiliteit

• Constructieve en klantgerichte relaties ontwikkelen

 

Module 5 : Klachten binnen een duurzame klantenrelatie plaatsen

 

• Klachtenbehandeling tot zijn prioriteit maken

• Een klacht in een kans tot « goede verstandhouding » veranderen

• Het proces van klachtenbehandeling toepassen

• Tevredenheidspercentage van de klanten verhogen

 

Besluiten en persoonlijk actieplan



Methodologie

Een combinatie van theorie en praktijkgerichte voorbeelden. Interactieve aanpak.




Open Opleidingen

Prijs

550.00 € HT



Plaats

TEAMPOWER - Arnaud Fraiteurlaan 15/23 - 1050 Brussel

Uuregeling

van 09u30 tot 17u00, met ontvangst vanaf 09u00

Trainer(s)

Ulrike Hanig

Aurélie Carion

Teresa Salamone



Inschrijvingsvoorwaarden

  • De trainingen worden gegeven op de vermelde data onder voorbehoud van een minimum van 2 ingeschreven deelnemers.
  • De inschrijvingen worden 14 dagen voor de aanvangsdatum van het seminarie afgesloten.
  • Uw inschrijving zal definitief zijn bij ontvangst van uw betaling.


Voor meer informatie neem gerust contact met ons op.



Algemene voorwaarden

  • Het terugsturen van het inschrijvingsformulier maakt deel uit van de bevestiging van uw deelname en verbindt u tot het vereffenen van het bedrag van de factuur. 
  • De prijs van het seminarie moet binnen de 8 dagen na het versturen van de factuur betaald worden, door overschrijving op de rekening van Team Power BE38 2100 3262 3172. Elke betaling die verricht is na deze termijn, brengt in vol recht en zonder voorafgaande aanmaning, een forfaitair bedrag van 10% van het totaal bedrag van de factuur teweeg, evenals verwijlinteresten van 10% per jaar die aangerekend zullen worden vanaf de factuurdatum.
  • Het recht tot deelname aan de training houdt in dat het totaalbedrag van de factuur vooraf betaald wordt.
  • De annulaties die minder dan twee week vóór de opleiding uitgevoerd worden, zullen niet meer aanvaard worden en blijft het totaalbedrag van de factuur verschuldigd.
  • In geval van verhindering, kan u vervangen worden door een andere persoon van uw bedrijf.
  • De trainingen worden georganiseerd op de vermelde data onder voorbehoud van een minimum van 2 ingeschreven deelnemers.



 

DELEN



OPLEIDINGSTYPE

Open opleidingen

DATA VAN DE SESSIE
* Voor open opleidingen

06/06/2024
Taal: Nederlands
Datum van de cursus: 06/06/2024
Docent:

15/05/2024
Taal: Frans
Datum van de cursus: 15/05/2024
Docent:

PRIJS VAN DE OPLEIDING
* Voor open opleidingen

550.00 € HT
voor de sessie van 1 dagen

Schrijf u in

AL ONZE OPLEIDINGEN

Opleidingsagenda
Druk de catalogus af



Voir nos partenaires





TEAMPOWER - Avenue L. Gribaumontlaan 179 - 1200 Brussels - BELGIUM - tel +32 (0)2 771 76 23 - fax +32 (0)2 772 18 42 - Legal & privacy - Contact