Succesvolle evaluatiegesprekken
Managementgesprekken over prestaties
De nuttige tools voor het leiden van motiverende evaluatiegesprekken. De voorbereiding, de structuur, de communicatie en de uitwisseling tijdens een onderhoud.
Duur
2 dag(en)
Doelgroep
Alle verantwoordelijken, Managers, teamchefs, verantwoordelijken.
Doelstellingen
De verschillende stappen van het management beheren.
In functie van de omstandigheden en de te behalen doelstelling, houdingen ontwikkelen die de dagelijkse efficiëntie bevoordelen en de motivatie om vooruit te gaan in toekomstige projecten.
De technieken toepassen tijdens verschillende gesprekken om zo de gewilde doelstellingen te behalen in een klimaat van vertrouwen en samenwerking.
Leren omgaan met moeilijke situaties.
Kennen : het proces en de verschillende technieken van het beheer van het prestatievermogen kennen.
Kunnen : deze gesprekken op een opportune en efficiënte manier voeren in functie van de doelstelling.
Zijn : een aangepaste houding ontwikkelen volgens de omstandigheden:
luisteren - empathie - assertiviteit – hulp/steun...
Programma
Het Managementproces
De verschillende stappen die de manager en de medewerker samen moeten doorlopen
Hun respectievelijke motivatie
Hoe een functiebeschrijving opstellen
Hoe doelstellingen kiezen en vastleggen
Hoe de succescriteria bepalen?
De verschillende types van managementgesprekken en hun bedoeling
Definiëring van de verwachtingen : functie-inhoud en doelstellingen
De follow-up
De balans
De voorbereiding van het gesprek
Door de verantwoordelijke
Door de medewerker
De verschillende stappen van het gesprek & de rolverdeling
Het ter zake komen
Balans :
* Vorig contract
* Verwezenlijkingen en vooruitgang
Analyse: voldoeningsgraad, sterke en zwakke punten
Gewenst in de toekomst: doelstellingen en prioriteiten, behoeften en verwachtingen
Hoe deze toekomst verwezenlijken : acties, middelen, hulpmiddelen en gevolgen
Het nieuwe contract.
Het aan te nemen gedrag
Goed en slecht gedrag
Communicatietechnieken
Opsporing en beheer van remmingen, onenigheden en spanningen
Hoe erkennen en feliciteren?
Hoe “kritiek” geven en ontvangen?
Herhalingsoefeningen die gebaseerd zijn op de casestudies die door de deelnemers worden aangebracht.
Methodologie
Rollenspelen, discussies in deelgroepen, samenvattingen en inbreng van de animator.
Verscheidene praktische tools worden aan de deelnemers gegeven zowel op het vlak van management als op het vlak van gedrag en communicatie.
Opleiding op maat
Prijs
Op aanvraag
Locatie
Te bepalen.
Uren
Te bepalen.
Voor meer inlichtingen neem contact op met :
Claire Collard
Algemene voorwaarden
Het terugsturen van het inschrijvingsformulier maakt deel uit van de bevestiging van uw deelname en verbindt u tot het vereffenen van het bedrag van de factuur. De prijs van het seminarie moet binnen de 8 dagen na het versturen van de factuur betaald worden, door overschrijving op de rekening van Team Power 210-0326231-72. Elke betaling die verricht is na deze termijn, brengt in vol recht en zonder voorafgaande aanmaning, een forfaitair bedrag van 10% van het totaal bedrag van de factuur teweeg, evenals verwijlinteresten van 10% per jaar die aangerekend zullen worden vanaf de factuurdatum. Het recht tot deelname aan de training houdt in dat het totaalbedrag van de factuur vooraf betaald wordt. De annulaties die minder dan een week vóór de opleiding uitgevoerd worden, zullen terugbetaald worden tot een bedrag van 50% van het totaalbedrag. Na deze termijn, zullen de annulaties niet meer aanvaard worden en blijft het totaalbedrag van de factuur verschuldigd. In geval van verhindering, kan u vervangen worden door een andere persoon van uw bedrijf. De trainingen worden georganiseerd op de vermelde data onder voorbehoud van een minimum van 5 ingeschreven deelnemers.
Korting van 2 % vanaf de tweede deelnemer, niet cumuleerbaar met andere kortingen die eventueel worden toegekend.
|